Σεμινάρια ΜΜΕ

Σεμινάρια Δημοσιογραφίας

Πολιτιστικό ρεπορτάζ

Πολιτιστικό ρεπορτάζ

…………………………………………………….

Συχνότητα: κάθε Πέμπτη 20:00 – 22:00
Διάρκεια: 11 εβδομάδες
Εισηγήτρια: Ναταλί Χατζηαντωνίου

Έναρξη σεμιναρίου: Πέμπτη  2  Νοεμβρίου 2017

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ: το ρεπορτάζ που συνδυάζει  το επάγγελμα με την Τέχνη!

Στόχος του σεμιναρίου, με την αρχισυντάκτρια του Πολιτιστικού ενθέτου στο Έθνος, Ναταλί Χατζηαντωνίου, είναι να προσφέρει τα κατάλληλα επαγγελματικά εφόδια για αυτό το τόσο γοητευτικό και ενδιαφέρον ρεπορτάζ, και ταυτόχρονα να καθορίσει το ευρύτατο πεδίο ενασχόλησης και έρευνας ενός επαγγελματία πολιτιστικού συντάκτη. Αλλά και να αναδείξει ότι ο πολιτισμος αγγίζει όλες τις πτυχές της ζωής  μας αλλά και της πολιτικής. Γι’ αυτό το πολιτιστικό ρεπορτάζ  είναι ένα από τα πιο σημαντικά και «καλειδοσκοπικά» ρεπορτάζ στη «βεντάλια» της δημοσιογραφίας, που αφορά ελληνικά αλλά και ξένα διεθνή πολιτιστικά γεγονότα (φεστιβάλ κλπ)  και τις προσωπικότητες που συνδέονται με τα γεγονότα αυτά.

Οι ενότητες του μαθήματος:

  1. Τί είναι το πολιτιστικό ρεπορτάζ; Πολιτιστικοί τομείς, πολιτιστικοί φορείς, οι πηγές, η συλλογή και η διασταύρωση των ειδήσεων. Γιατί το πολιτιστικό ρεπορτάζ οφείλει να εμπεριέχει και όλα τα άλλα (πολιτικό, οικονομικό, ελεύθερο, ακόμα και αστυνομικό;) Ο «Κώδικας» του ρεπορτάζ, τα όρια και οι αρχές του.
  2. Τομείς ενασχόλησης του πολιτιστικού ρεπορτάζ. Αρχαία κληρονομιά-λαϊκός πολιτισμός-σύγχρονος πολιτισμός. Αξιολόγηση και συζήτηση για το ρόλο του υπουργείου Πολιτισμού.
  3. Θεσμοί και γεγονότα του πολιτιστικού ρεπορτάζ εντός κι εκτός Ελλάδας. Τι παρακολουθεί και τι οφείλει να παρακολουθεί ένα ενημερωμένο τμήμα πολιτιστικού ρεπορτάζ.
  4. Στερεότυπα και παρεξηγήσεις στο πολιτιστικό ρεπορτάζ. Γιατί είναι το «ριγμένο» των εφημερίδων; Διάκριση πολιτιστικού από το κοσμικό ρεπορτάζ. Διακριση της ψυχαγωγίας από τη διασκέδαση.
  5. Πολιτιστικός συντάκτης, το παρεξηγημένο «Προφίλ» του (όχι δεν χρειάζεται να έχει λογοτεχνικές αρετές!), οι απαιτήσεις από αυτόν στον κόσμο ενός τόσο ευρειας κλίμακας και θεμάτων ρεπορτάζ.
  6. Η διάκριση της καλλιτεχνικής κριτικής από το ρεπορτάζ. Ο περιορισμός του δημοσιογραφικού «εγώ». Ο περιορισμός της καλλιτεχνικής ροπής του πολιτιστικού συντάκτη. Πόση προσωπική άποψη «χωράει» σ΄ένα πολιτιστικό ρεπορτάζ; Πόσο λογοτεχνικό υφος «αντέχει» το πολιτιστικό ρεπορτάζ και σε ποιες περιπτώσεις;
  7. Ηλεκτρονική, έντυπη, ραδιοφωνική και τηλεοπτική πολιτιστική δημοσιογραφία. Οι κανόνες, τα κλισέ, η οπτική, οι ομοιότητες και οι διαφορές. Η ροπή στην κοινοτοπία. Η υπερβολική χρήση επιθέτων και καλολογικών στοιχειων.
  8. Η συνέντευξη. Συνήθη λάθη. Γιατί οι πολιτιστικοί ρεπόρτερ ρέπουν σε συνεντεύξεις «αγιογραφίες»; Η αντιμετώπιση της συνέντευξης ενός καλλιτέχνη ως «διακοσμητική» δημοσιογραφική παρένθεση.
  9. Κρατικός και ιδιωτικός πολιτισμός. Οι επιχορηγήσεις, τα ιδρύματα, η πολιτιστική πολιτική όπως ασκείται και όπως θα μπορούσε να ασκείται. Σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

 

Εκδήλωστε ενδιαφέρον για αυτό το σεμινάριο

Σας προτείνουμε να δηλώσετε έγκαιρα το ενδιαφέρον σας, για να εξασφαλίσετε την συμμετοχή σας σε συγκεκριμένα σεμινάρια, καθώς ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος.
Με τη συμπλήρωση και αποστολή της παρακάτω φόρμας θα έρθουμε άμεσα σε επικοινωνία μαζί σας.

Ονοματεπώνυμο*:

Email*:

Τηλέφωνο κινητό & σταθερό*:

Ενδιαφέρομαι για το σεμινάριο*:

Επίσης ενδιαφέρομαι για:

Από που μάθατε για αυτό το σεμινάριο;ίντερνετ έντυπη διαφήμιση φίλους 

Σχόλια:

One Comment

  1. Θωμάς 22/09/2015 13:42

    αξιοι !!! όλα τα θέματα είναι επι της ουσίας !!!

Αφηστε ενα σχολιο

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.